Saturday, March 26, 2005

Cedar pollen

今日はお昼頃起きました。
I got up today at around the daytime.

毎週土曜日の午前中は部屋の掃除をしています。
I clean a room during the morning of every Saturday.

だけど、今日は午後になってしまいました^^;
But it has been afternoon today.^^;

今日も少し寒かったです。
It was slightly cold today.

だけど晴れていて、風も強くありませんでした。
But it was fine, and wind was not strong.

今の時期は風が強いと部屋の窓を開けることが出来ません。
I cannot open a window of a room these days when wind is strong.

私の家の後ろには杉林があります。
There is a forest of a cedar behind my house.

スギ花粉が沢山空気中に飛んでいます。
Cedar pollen drifts a lot in the air.

私はまだ花粉症ではありません。
I am not yet pollinosis.

だけどこの頃くしゃみの回数が増えた気がします。。。
But I have a feeling that the number of times to sneeze these days increased...

私は出来るだけ花粉に触れないように注意しています。
I am careful as much as possible not to touch pollen.

自分自身の花粉の許容量を超えてしまうと花粉症になってしまうらしいので。
Because I seem to suffer from pollinosis when I exceed tolerance of own pollen.

でも、もう既に軽い花粉症になっているのかもしれませんね^^;
Bat I may be to be already already light pollinosis^^;

No comments: