Monday, March 21, 2005

A big earthquake occurred this morning.

地震が起きた場所は、日本の九州北部です。
The place where an earthquake was generated is Japanese North Kyushu.

地震の強さは震度6だったそうです。
The intensity of the earthquake was six on the japanese scale.

テレビで現場の映像を見ました。
I watched an on-site picture with television.

かなり強い地震だったようです。。。
It seems to have been a considerably strong earthquake...

多くの人々がこの地震の被害にあっています。
There are many people in the damage by this earthquake.

私の家は関東にあります。だから幸いにも直接の被害はありませんでした。
There is my house in Kanto. Therefore, fortunately, there was not the direct damage.

日本は地震が多く発生する場所です。
Japan is the place where a lot of earthquakes occur.

でも、多すぎる気がします。。。
But I feel too much it.

大きな地震がもう起きませんように。。。
I pray so that a big earthquake does not occur.

被害にあった人達が早く立ち直ることができますように。。。
I pray so that people in accord with the damage can recover itself early.

No comments: