Friday, April 08, 2005

Too strong wind

今日は風がとても強かったです。
Wind was very strong today.

今朝私は2時間ほど会社の入り口で訪問者の案内をしていました。
I guided a visitor in the morning today at an entrance of my company for approximately 2 hours.

入り口の両開きのドアは風で開いてしまいました。
A double door of an entrance has opened by wind.

仕方なく片方のドアは施錠して、もう一方のドアを開けっ放しにしました。
One door locked it unwillingly and left another door open.

風の通り道をすべてふさいでしまうのは少し危険ですね。ドアが勝手に動いてしまう時があります。
It is slightly dangerous to block up all the ways of wind. There is the time when a door works without permission.

片方のドアを開けておくことで風の通り道を確保することが出来ました。
I was able to secure a way of wind by opening one door.

砂と紙と床マットと看板が飛んでいた、スリリングな時間でした^^;
It was the time that was the pickpocket ring which sand and paper and floor mat and a signboard flew in.^^;

お昼には同僚と近くの公園にお花見に行きました。
I went to a park nearby for flower viewing with a fellow worker at noon.

桜の花はほぼ満開でした。
The cherry blossoms were approximately in full bloom.

桜の花は強い風の中でも散ることなく咲いていました。
The cherry blossoms bloomed without being scattered in strong wind.

だけど強風で枝が折れてしまっている桜の木がありました。
Because of the strong wind, there was the cherry tree that a branch was broken when I held it.

可哀相に。。。(T_T)
I feel sorry...(T_T)

桜の木の下では、沢山の人がお花見を楽しんでいました。
With a cherry tree, a lot of people enjoyed flower viewing.

私は週末のお花見を楽しみにしています♪
I look forward to flower viewing of the weekend, too.

だけど
But

花は週末まで持つかしら。。。?
Does a flower last until the weekend?

No comments: