Saturday, April 09, 2005

Flower viewing♪

今日は絶好のお花見日和でした!
Today was the day that was suitable for flower viewing very much!

天気が良くて、風も強くなかったです。
The weather was fine, and wind was not strong, too.

そして、桜の花は満開でした♪
And the cherry blossoms were in full bloom♪

今日のお花見のメンバーは私を含めて3人でした。
The member of today's flower viewing was three people including me.

お花見の場所は私の会社の近くにある公園です。
A place of flower viewing is a certain park near my company.

私達はお昼頃に公園に到着しましたが、もう沢山の人がいました。
We arrived at a park at about the daytime, but there were a lot of people more.

そこにはキレイな桜の林がありました。
There was a forest of a beautiful cherry tree there.

だけど。。。
But...

なぜか、プラスチックテープが木に巻きついていました。
Plastic tape coiled itself around a lot of trees for some reason.

私は花を鳥から守るのにつけているのかな?と思いました。
I thought whether there was this to protect a flower from a bird first.

なぜなら、それはその林の中でとても異質なものに見えたから。
Because I saw it to a very heterogeneous thing in the forest.

だけど全然違いました。
But it was entirely different.

それはお花見の場所を確保するためのものだったんです。
There was it to secure a place of flower viewing.

それは素敵な風景とはいえませんね^^;
I thought it is not wonderful scenery.^^;

私達が選んだ場所は、公園の奥の方にある静かな広場でした。
The place that we chose was a certain quiet open space towards the depths of a park the place.

私達はそこで芝生の上にレジャーシートを敷いてお弁当を食べました。
We spread recreation sheet on a lawn there and ate a lunch.

風が吹くたびに桜の花びらが地面に落ちてきます。
Whenever wind blows, a petal of a cherry tree falls into the ground.

それはとても幻想的な風景でした。
It was very fantastic scenery.

私達はゆっくりとお花見を楽しむことが出来ました。
We were able to enjoy flower viewing slowly.

時々はこういう時間を持つ必要がありますね。
I have to sometimes have such a time.

私達は来年も一緒にお花見をしようね、と約束しました。
We promised to do flower viewing together next year.

来年も丁度いい時期に桜の花が咲いてくれるといいな!
I want cherry blossoms just bloom next year in the good time!

実は明日も私はお花見です^^
In fact, I see cherry blossoms tomorrow.^^

2 comments:

kanon-arai said...

私も新しい車が来たら花を飾ってみようかな? もう桜は終わりだけど^^;
残念ながらこのBlogでは管理者のみにみてもらうっていうコメントは書き込むことが出来ないようです。(コメント見えなくすると誰も見えなくなります。管理者も^^;)
このBlogにWada-chanさんが書き込んでくれたコメントは自由に消していただいて大丈夫ですよ。必要な勉強部分はしっかり転記させていただきましたので。残っているのが気になるようでしたらどうそ^^
※最近書いたコメントを1つ消させていただきました。この頃このBlogへのリンクを埋め込んでしまっていたので^^; 今後は書かないことにします。
このBlogは「英語で書く」事を目的として始めましたからね。だんだん慣れてきたかな?
やはりYahooのBlog作らないと見えない場所があるんですね。つくるだけ作ろうかと検討中です。

kanon-arai said...

あ、書かないといっても、Blogのアドレスを埋め込まないだけです^^; コメントは書かせてくださいね。